Search for content, post, videos

Бадеми – златни плодови

Општо е познато дека бадемите се најхранливи од сите други јаткасти плодови. Познато е и дека е една од најмрсните намирници. Сепак, помалку е познато дека бадемите и покрај ова, сепак се здрава храна. Не само тоа, туку придонесува и за намалување на нивото на холестерол во крвта. Тајната лежи во 90% масти во бадемите кои се класифицирани како незаситени. Научните студии покажаа дека 100 грама бадеми дневно може да го намалат нивото на холестерол во крвта за 14%. Освен тоа, конзумирањето бадеми прави да се чувствуваме позадоволни во текот на денот, а помалку гладни навечер. Покрај споменатите и корисни незаситени растителни масти, бадемите содржат високо ниво на протеини, витамин Е, влакна, калциум, калиум, магнезиум, манган, бакар, цинк, селен, ниацин, рибофлавин, фолна киселина и други вредни растителни материи со антиоксиданси. Тие се навистина многу лековита храна. Го регулира нивото на холестерол во крвта – редовната употреба на бадеми во исхраната го намалува нивото на лошиот холестерол и го подига нивото на добриот холестерол во крвта. Го храни мозокот – бадемите се многу корисна храна за мозокот, помага во развојот на мозочните клетки, го подига нивото на интелигенција, што секако е многу важно за сите возрасти, а особено за децата во развој. Затоа е добро да им дадете на децата 2-3 бадеми наутро. Може и претходно да се потопат во вода за да се омекнат и полесно да се извади лушпата, што кај некои деца може да предизвика алергиска реакција. Поволно делува на срцето – присуството на магнезиум во бадемите ја намалува можноста за срцев удар, минералот калиум има корисен ефект врз регулацијата на срцевиот ритам, фолната киселина помага во намалување на нивото на масни наслаги во артериите, што е важно за превенција од кардиоваскуларни болести. Го регулира крвниот притисок – калиумот поволно делува и за регулирање на крвниот притисок. Го спречува развојот на дијабетес тип 2 – секојдневната консумација на бадеми го намалува покачувањето на шеќерот во крвта после оброк бидејќи ја стимулира чувствителноста на телото на инсулин (хормон кој го регулира нивото на гликоза во телото). Од истата причина, употребата на бадеми кај луѓето кои веќе боледуваат од дијабетес може до одреден степен да ја намали потребата за вештачки инсулин. Ја храни кожата – витаминот Е делува како антиоксиданс и го забавува процесот на стареење на кожата. Покрај тоа, бадемите содржат супстанции кои ја прават кожата помека, помека и имаат поубав тен. Корисен при слабеење – конзумирањето дури и мали количини бадеми брзо развива чувство на ситост, успешно го задоволува апетитот, па логично е да ја намали желбата за прејадување. Затоа, овие јаткасти плодови се препорачуваат за луѓе кои се на диета и сакаат да ослабат. Го зголемува нивото на енергија – благодарение на манган, бакар и рибофлавин, бадемите го стимулираат производството на енергија во телото. Исто така многу е корисно и бадемовото масло. Бадемовото масло е богато со витамин Е. Овој витамин е познат како храна за кожата. Обезбедува заштита од ултравиолетови зраци, а бадемовото масло особено се препорачува за сува кожа. Корисно е за нега и обновување на оштетената коса и дава сјај на косата и делува против првут. Редовното масирање на главата со бадемово масло може да го спречи опаѓањето на косата. Ја ублажува болката при воспаление на мускулите и зглобовите, па затоа често се користи за масажа. Бадемовото масло има многу пријатен мирис и делува смирувачки, па е корисно за ослободување од стрес. Како и сите бадеми, така и бадемовото масло има ефект на намалување на лошиот холестерол во крвта и го подига нивото на добриот холестерол, па затоа е добро да се користи во исхраната.

С.Ј.