Search for content, post, videos

Бамја – вкусна и лековита

Бамјата е посебна сорта зеленчук кој е популарен не само поради вкусот, туку и поради бројните здравствени придобивки. Таа е несомнено една од најдобрите култури што мора да ги вклучите во вашето мени. Посебно ме радува фактот што одлично оди со многу јадења, било како интересен додаток на салати или како главна состојка. Корисна е за дијабетичарите, бидејќи го нормализира и балансира шеќерот во крвта, ја ублажува и елиминира опстипацијата и не дозволува нагло опаѓање на имунитетот. Затоа, не треба да ве чуди фактот што бамјата се повеќе се одгледува на нашите простори и е нашироко достапна. Кога станува збор за растението бамја, таа е годишна култура. Нејзините плодови се многу вкусни и веруваме дека едноставно ќе ги обожавате во текот на летните месеци. На прв поглед изгледаат како мали пиперчиња. Со нив можете да подготвите разни јадења, а може да се зачуваат и со сушење, стерилизација, замрзнување и маринирање. Како таква, бамјата се користи како природен емулгатор во прехранбената индустрија. Во некои азиски земји, семките од бамја се користат како замена за зрната кафе. Во овие области, како и во целиот свет, ова растение е високо ценето. А, како да не е, кога лесно се одгледува, иако најголема заслуга за неговата популарност имаат бројните лековити својства. Бамја како лек за разни тегоби.

Лековити својства – Многумина ќе се запрашаат дали бамјите содржат калории, особено ако се грижат за својата витка линија. Добрата вест за сите вас кои ја чувате виткоста е што бамјата спаѓа во групата на нискокалорични намирници. Има само 33 kcal на 100 грама, а освен тоа нема заситени масти или холестерол. Покрај ова, бамјата содржи и бројни диетални влакна, минерали и витамини. Затоа нутриционистите често го препорачуваат овој зеленчук, бидејќи е многу корисен во програмите за исхрана. Мешунките содржат и витамин А, како и флавоноиди и антиоксиданси. Бамјата е позната по своето антиоксидантно дејство, а често се советува да се користи кај луѓе кои имаат проблеми со видот. Свежата бамја е исто така добар извор на фолати, од кои има околу 22 проценти. Нивната улога е особено важна кај трудниците, бидејќи помагаат за правилен развој на нервниот систем на новороденчето. Лековитите својства на бамјата не би биле целосни доколку не содржи витамин Ц. Благодарение на консумирањето на овој зеленчук ќе си обезбедите дури 36 отсто од дневните препорачани дози. Ова ќе ви помогне да го зајакнете вашиот имунитет и да избегнете настинки, кашлица и сезонски вируси. Освен тоа таа е исклучителен извор на есенцијални минерали, меѓу кои се издвојуваат калиумот, железото, манганот и магнезиумот. Бамјата како лек е исклучителна за многу здравствени проблеми, ви ги наведуваме најважните здравствени придобивки. Ја прави храната полесна за варење – Како што веќе споменавме, диеталните влакна, кои се богати со бамја, помагаат во регулирањето на варењето. Нејзината посебна улога е да го забрза метаболизмот, го стимулира варењето и ја омекне столицата, ги лекува мрзливите црева, како и ги отстранува штетните и насобраните материи од цревата. Поволно делува на желудникот – Лицата на кои им е дијагностициран чир и гастритис особено ќе ги радува фактот што бамјата како лек за желудникот е многу корисна бидејќи делува смирувачки. Успешно ги неутрализира и најсилните киселини, а интересно е што овој зеленчук формира заштитен слој на ѕидовите на овој орган. На овој начин се забрзува заздравувањето и отстранувањето на пептичниот чир. Им помага на луѓето со дијабетес – Предностите од употребата на бамјата се многубројни, а се покажала корисна и за оние кои боледуваат од дијабетес. Исто како овошјето од киви, зеленчукот од бамја е многу ефикасен во стабилизирањето на нивото на гликоза и често се вели дека делува како инсулин. Еугенолот, посебен вид влакна што се наоѓа во бамјата, го балансира шеќерот во крвта и го запира неговиот раст со тоа што влијае на неговата апсорпција во цревниот тракт. За дијабетичари се препорачува благ чај од бамја, кој е исклучително ефикасен. Многу е корисна во бременоста и за развој на плодот – Високата количина на фолна киселина и хранлива вредност на овој зеленчук е од голема вредност кога се работи за трудници. Имено, ќе помогне за правилен развој на мозокот и нервниот систем кај фетусот. Во традиционалната култура, познато е дека ова растение спречува спонтан абортус. Згора на тоа, бамјата ја обезбедува потребната количина на витамини А и Ц за време на бременоста, се грижи плодот и трудницата да добијат доволно калиум, магнезиум и железо. Ги зајакнува коските и ги зајакнува мускулите – Покрај споменатите минерали, бамјата содржи и витамин К, кој е важен фактор за згрутчување на крвта. Истовремено во комбинација со фолати ја одржува и ја зголемува густината на коските со што се спречуваат бројни болести меѓу кои секако почеста е остеопорозата. Ефикасно против респираторни заболувања – Антиоксидансите и антиинфламаторните ефекти се главните предности на бамјата кога станува збор за борбата против респираторните заболувања. Нејзините плодови, како и цветовите и лисјата се одличен сојузник за лекување на бронхитис и пневмонија. Затоа е корисно да се пие чај од бамја, бидејќи спречува напади на гушење и ги чисти бронхиите од насобраниот секрет. Го намалува ризикот од рак на дебелото црево – Не само што растението бамја може да се смета за корисно за исфрлање на штетните материи од цревата, туку е и многу важен фактор кога станува збор за заштита од малигни заболувања. Со отстранување на слободните радикали од дигестивниот тракт, значително го намалува ризикот од рак на дебелото црево. Оние кои се веќе болни, задолжително треба да подготват јадења со бамја, бидејќи ќе спречат понатамошна мутација на малигните клетки. Одличен борец против анемија – Железото и калиумот се клучни играчи во борбата против анемијата. Доколку се консумира, на пример салата од бамја, на тој начин ќе се внесе во организмот потребната количина од овие минерали. На крајот на краиштата, научните истражувања потврдија дека бамјата промовира формирање на хемоглобин, коагулација на крвта и производство на црвени крвни зрнца. Одличен природен лек за потенција – Ја зголемува сексуалната желба и кај мажите и кај жените, па може да се каже дека бамите како афродизијак се исклучителни. Ако ги прашате постарите што било поврзано со ова растение, често ќе слушнете како тоа е традиционален лек за потенција. Треба да се напомене дека помага за кај обилно менструално крварење. Го намалува нивото на холестерол во крвта и го штити срцето – Содржината на влакна и пектин во бамјата помага во намалување на нивото на штетните масти во крвта. Благодарение на тоа се препорачува за превенција од атеросклероза и многу други срцеви заболувања. Направете чај од бамја кој е исклучително лековит напиток – Чајот од бамја, кој неколку пати го споменавме се прави од сушени делови од бамјата и како таков секогаш може да се конзумира. Неговата употреба е широка, па затоа долго време се користи за диети, дигестивни проблеми и намалување на шеќерот во крвта. Покрај тоа, денес се користи за лекување на гастритис, како и Helicobacter pylori. Најважно е дека бамјата нема контраиндикации или несакани ефекти. Напротив, употребата на чај ги обезбедува многу потребните минерали и витамини. Слободно можете да го пиете секој ден, бидејќи е многу хранлив и има пријатен вкус. Доколку ве интересира како се подготвува чајот од бамја, се што треба да направите е: Оставете една кафена лажичка од овој препарат преку ноќ во 2 dl вода. Наутро добро процедете и пијте на празен стомак, без додаден шеќер. Луѓето со стомачни проблеми можат да го земаат попладне и навечер пред спиење, со претходна консултација со лекар. Веќе по првата употреба се видливи знаците на олеснување и подобрување, а останатите симптоми исчезнуваат по само два дена.

Јадење со бамја кое мора да го пробате – Секако, едно од најпознатите јадења со бамја е и надалеку познатата бегова супа. За да го подготвите, потребно е: 250 гр пилешко месо, 100 гр моркови, 50 гр лист од јаглика,  50 грама корен од целер,  50 гр брашно, 50 гр путер, 15 грама бамја,  1 жолчка од јајце,  50 грама кисела павлака,   малку сок од лимон,  со, бибер и вегета, Подготовка: Месото измијте го и сварете го со корен од целер со додавање на зачини по ваша желба и вкус. Кога ќе се свари, процедете го и одвојте ги коските, а потоа со прстите исечете го на ситни парчиња (конци). Задолжително зачувајте ја водата во која се вареше месоро. Во тенџере ставете путер и стопете го на тивок оган. Потоа додадете го брашното за да направите сос. Во тенџерето истурете ја супата во која се вареше месото и оставете да се вари на средна температура уште 15 минути. Морковот, целерот и магдоносот исечкајте ги и додадете ги во тенџерето. Кога супата ќе стане бистра и густа, процедете ја и додадете го месото и варете уште малку. Во посебен сад сварете ги сокот од лимон и бамјата и додајте ги во садот со жолчките и павлаката. Беговската супа е готова, а можете да додадете уште малку бибер за да има подобар вкус.

Кога станува збор за бамја, најбараните рецепти се без месо. Посебно е популарен кај луѓето кои следат вегетаријанска исхрана. За да го подготвите ова јадење ви треба: 100 мл сончогледово масло, 8 чешниња ситно сечкан лук, 2 домати, 3 лажици доматно пире, 800 грама свежа бамја, 6 dl вода, лажичка црвен пипер, сол и црн пипер. Подготовка: Во тава загрејте го маслото и потоа додадете го лукот. Лесно пропржете го на оган. Истурете доматно пире и нежно измешајте. Свежите домати исечкајте ги на коцки и додајте ги во смесата и кратко пропржете. Потоа истурете 6 dl топла вода, бибер и сол по избор, како и една лажичка црвен пипер. Варете додека не почне малку да врие и потоа се додава исчистената бамја. Садот треба да се остави на средна топлина и да се вари уште 35 минути. Со него можете да послужите и варен ориз. Салата од бамја – За време на топлите летни денови, ова е идеален освежителен оброк кој е многу лесен. За салата ви се потребни следниве состојки: 200 грама ситна бамја, 3 домати, 5 печени пиперки, 2 чешниња лук,  ¼ шолји маслиново масло, 3 лажички медитерански зачин, сол и црн пипер. Подготовка: Свежата бамја прво се мие и се чисти под млаз вода. Намачкајте ја тавата со маслиново масло и загрејте ја. Додадете го овој зеленчук и мешајте 5 до 10 минути, додека не добијат малку потемна боја. Потоа тргнете го од оган и оставете да се излади. Доматите и печените пиперки исечкајте ги на парчиња или коцки, па додајте ги во еден сад. Во посебен сад измешајте ги маслиновото масло, медитеранскиот зачин и две лажици мелен лук. Зачинете со бибер по вкус. Измешајте сè заедно со зеленчукот и посипете со прстофат сол. Салата од бамја одлично оди со бело сирење или фета.

С.Ј.