Search for content, post, videos

Банана – универзален сојузник на вашето здравје

Бананата потекнува од Југоисточна Азија и расте во сите тропски делови на светот. Се одгледува за храна, но и како украс во градината. Најстарите записи за бананите датираат од пред 2.500 години, додека трговијата со нив започнала кон крајот на 14 век. Првите Европејци кои се сретнале со оваа храна биле војниците на Александар Македонски во Индија. Во Африка, тие биле проширени од Арапите и европските колонисти (Шпанци, Португалци и Англичани) кои ги донеле во Јужна Америка во 16 век.  Бананата е вистинско слатко богатство на хранливи материи.

Важни состојки во овошјето од банана се: едноставни шеќери, калиум, фосфор, магнезиум,  каротин, витамини од Б групата, пектин, јаболкова киселина. Едноставните природни шеќери содржани во бананата, фруктозата и гликозата, брзо се разградуваат и му ја даваат на телото потребната енергија за физичка активност. Ова е една од причините зошто бананите се омилено овошје на професионалните спортисти. Во споредба со јаболката, бананите имаат четири пати повеќе протеини, три пати повеќе фосфор и пет пати повеќе витамин А и железо. Содржи и голема количина на калиум, кој е од витално значење за мускулната контракција и правилното функционирање на нервниот систем. Калиумот и магнезиумот му помагаат на кардиоваскуларниот систем и придонесуваат за подобро расположение. Неколку научни студии ја покажаа ефикасноста на калиумот во намалувањето на крвниот притисок, особено оној  предизвикан од употребата на прекумерно количество сол. Имено, калиумот го поттикнува излачувањето на солта од телото преку мокрење, обезбедува добра работа на срцето и функционални и здрави мускули. Количината на витамин Ц од една банана задоволува 15% од дневните потреби, а познато е дека е важен антиоксиданс кој помага во неутрализирање на штетните слободни радикали. Исто така, помага во производството на колаген кој ги држи мускулите, коските и другите ткива заедно. Покрај тоа, бананите содржат бакар, манган, селен и цинк.

Лековити својства на бананитеБананите се одличен сојузник на вашето здравје. Ова овошје значително помага во спречување на многу болести. Редовното консумирање банани може да го спречи ризикот од мозочен удар за 40%, според студијата направена неодамна. Италијанските и англиските научници се убедени дека консумирањето три банани дневно значително го намалува ризикот од мозочен удар. Исхраната богата со калиум го намалува ризикот од згрутчување на крвта и е важна и за срцето. Ги штити крвните садови од оштетување и ја намалува можноста за кардиоваскуларни заболувања. Депресија и лошо расположение – ако се чувствувате тажни, посегнете по банана. Бананата содржи триптофан – аминокиселина која телото ја претвора во серотонин, позната по тоа што опушта, го подобрува расположението и дава чувство на среќа. Ова овошје е добар извор на витамин Б, кој е неопходен за производство на серотонин во мозокот. Бананата содржи и магнезиум, чиј недостаток е тесно поврзан со појавата на депресија, анксиозност, раздразливост и други нарушувања на расположението.

Чир – Ако имате проблеми со чир на желудникот, бананите ќе ја неутрализираат прекумерната киселост и ќе ја намалат иритацијата. Индоцидните соединенија во сувите, незрели банани ја зголемуваат количината на слуз во дигестивниот тракт. Слузот формира силен заштитен слој кој помага во заздравувањето на чиревите и го спречува нивното формирање. ПМС – Јадете банана кога се чувствувате нервозни. Витаминот Б6, меѓу другото, го регулира нивото на шеќер во крвта, чии промени доведуваат до промени во расположението. Дијареа – Бананите можат да бидат многу корисни за смирување на овој дигестивен проблем. Ќе ги ублажи овие тегоби, но и ќе му помогне на телото да ги врати изгубените електролити. Пушењето – Бананите можат да бидат значајна помош при откажување од пушење. Витамините Б6 и Б12, како и калиумот и магнезиумот му помагаат на телото да се опорави од ефектите на повлекувањето на никотинот од телото. Бананата е овошје кое сите го сакаат – млади и стари. Оваа вкусна храна му ги дава на телото потребните хранливи материи и енергија за почеток на денот. Но, дали знаевте дека бананата помага при бавно варење, го подигнува расположението, го намалува стресот и ја ублажува кашлицата? Искористете го ова вкусно овошје и подгответе вкусно смути, сок или крем кој благотворно ќе влијае на вашето здравје. Со банани за повеќе енергија и подобро расположение.

Чоколадно смути од бананаОва вкусно смути од банана може да ви послужи како здрав појадок. Ќе ви донесе енергија за пријатен почеток на денот, додека антиоксидансите на какаото ќе ве заштитат од предвремено стареење и многу болести. Состојки: 2 банани, 1 лажица какао во прав, 1 шолја домашно кравјо млеко или бадемово млеко,  1 лажица мед. Подготовка: Промешајте го какаото во млекото. Во блендер ставете ја смесата од млекото со какаото, бананите и медот. Блендирајте додека смесата не се претвори во смути. Испијте го веднаш.

Сок од банана со јаболко, портокал и медНајздраво е денот да го започнете со овошје. Користете банани, портокали и јаболка за вкусен овошен напиток кој ќе ве освежи и снабди со витамини. Состојки: 2 банани, 1 јаболко, 1 портокал, 1 лажичка цејлонски цимет, 1 лажичка мед. Подготовка: Исечкајте го овошјето и ставете го во блендер. Мешајте во блендер додека не добиете хомогена смеса. Ако пијалокот ви изгледа премногу густ, по желба додадете уште малку сок од портокал. Уживајте во совршениот пијалок полн со витамини!

Крем од бананаКремот од банана не е само вкусен, туку и многу ефикасен лек за детска кашлица. Бидејќи е добар крем, децата го сакаат и со задоволство ќе го јадат. Состојки: 2 средно зрели банани, 2 лажици мед (медот треба да се додаде кога смесата ќе се олади бидејќи ги губи својствата на високи температури) и 400 мл врела вода. Подготовка: Излупете ја бананата и добро изрендајте ја со лажица (по можност дрвена лажица). Истурете вода што врие, покријте и оставете да отстои 30 минути. Додадете го медот на крајот, кога смесата ќе се олади. Препаратот консумирајте го 4 пати на ден, по една лажица. За неколку дена кашлицата ќе помине. Кремот треба да се подготвува свеж секој ден. Наздравје!

С.Ј.