Search for content, post, videos

Диња – здравје во вкусно парче

Дињата (лат. Cucumis melo) е една од оние намирници кои се заштитен знак на летото. Портокаловата боја на ова сочно овошје укажува на изобилството на каротин, кој е моќен антиоксиданс. Уникатниот вкус наидува на поделени мислења кај оние кои уживаат и оние на кои им е премногу егзотичен.

Се смета дека потекнува од Азија, каде што била позната уште во 1000 година п.н.е., а на нашите простори ја донеле морнари од Африка. Дињата спаѓа во намирниците кои се консумирале уште од античко време, а познато е дека дури и старите Египќани го одгледувале ова овошје во долината на реката Нил. Дињата е многу нискокалорично овошје, од кои 100 грама има само 34 калории. Дињата е богата со бета-каротин, благодарение на што има неодолива портокалова боја. Овие соединенија, кои се класифицирани како антиоксиданти, вашето тело има способност да ги претвори во витамин А. Интересно е и тоа што дињите содржат повеќе бета-каротен од кајсиите, а отприлика иста количина како и морковот. Овде стапува во игра дињата, бидејќи од само 100 g диња можете да апсорбирате фантастични 68% од препорачаната дневна доза на витамин А кој е многу важен за здравјето на очите и црвените крвни зрнца. Дињата е богата и со други антиоксиданси, вклучувајќи ги и оние од семејството на полифеноли. Една научна студија потврди дека одредени антиоксиданси можат да бидат од голема корист за вашата кожа, особено по претераното изложување на сонце. Исто така, дињата е одличен извор на витамин Ц, кој функционира како чувар на имунолошкиот систем на вашето тело. Покрај горенаведеното, дињата содржи и други микронутриенти, како што се: фолат, калиум, ниацин, витамин К, калциум, холин. Дињата има малку калории, многу вода и малку влакна, што ја прави идеална храна за луѓето кои внимаваат што јадат. По тренингот, дињата ќе ни се најде како совршено освежување полно со витамини и минерали, особено витамин Ц и калиум. Како што знаете, калиумот е минерал кој им помага на вашите мускули полесно да се опорават после тренинг. Ви советуваме дињата да ја консумирате свежа и да ја купувате како сезонско овошје. Лековити ефекти на дињата – Го штити здравјето на очите –  содржи хранливи материи важни за здравјето на очите – бета каротен (од кој се ослободува витаминот А), витамин Ц, лутеин и зеаксантин. Зеаксантинот е важен каротеноид кој се апсорбира во мрежницата на окото каде што делува како антиоксиданс и заштита од УВ. Каротеноидите го забавуваат деструктивниот процес во мрежницата и ретиналниот пигмент што доведува до макуларна дегенерација (болест на централниот дел на мрежницата што обично се јавува кај постарите лица). Со оглед на тоа што бројни студии покажаа дека тежок недостаток на витамините А и Ц може да доведе до глауком и макуларна дегенерација, па дури и слепило, дињата е одличен избор за спречување или забавување на развојот на овие нарушувања. Го намалува ризикот од астма – Ризиците од развој на астма се помали кај луѓето кои консумираат поголеми количини на одредени хранливи материи. Еден од нив е бета каротенот, кој се наоѓа во жолто и портокалово овошје како дињи, тикви, моркови и зелен лиснат зеленчук како спанаќ и кељ. Витаминот Ц е исто така важна хранлива материја која штити од астма, помага од губење на кислород и го намалува ризикот од алергиски реакции, а дињата го содржи во големи количини. Го регулира крвниот притисок – содржи влакна, калиум, витамин Ц и холин кои го поддржуваат здравјето на срцето. Јадењето храна богата со калиум помага во регулирање на нивото на натриум, што е важно за лекување на висок крвен притисок. Калиумот му помага на телото да го ослободи вишокот натриум и на тој начин го намалува високиот крвен притисок. Калиумот е потребен и за регулирање на балансот на водата, киселинско-базната рамнотежа и невромускулната функција, а исто така игра важна улога во преносот на електричните импулси до срцето. Внесувањето на калиум е исто така поврзано со намален ризик од мозочен удар и губење на мускулите. Овој минерал ја одржува густината на коските и го спречува создавањето на камења во бубрезите. Заштитува од рак – дињата е богат извор на антиоксиданси кои играат заштитна улога во зачувување на здравите телесни клетки од оштетување и воспаление, што може да доведе до рак. Така, многу студии дојдоа до заклучок дека дињите може да бидат корисни во превенција од рак на дебелото црево, простатата, дојката, ендометриумот, белите дробови и панкреасот. Нивните ефекти варираат од намалување на ширењето на ракот и самоуништување на клетките до целосно запирање на клеточниот циклус во клетките на ракот.

Го регулира варењето – дињата е лесно сварлива храна и се препорачува да се јаде на празен стомак и пред друг оброк. Добар избор е и за оние со чувствителен стомак бидејќи содржи ензими и не ја троши енергијата на телото за варење на храната. Поради изобилството на влакна и вода, спречува опстипација и помага во регулација на варењето, здравјето на дигестивниот тракт и исфрлањето на токсините од цревата.

Има антиинфламаторно дејство – Холинот е важна хранлива материја во дињата која помага за подобар сон, учење и меморија. Важно е и за одржување на еластичноста на клеточните мембрани, пренос на нервните импулси, искористување на маснотиите и намалување на хроничното воспаление. Редовното консумирање диња помага во намалување на оксидативниот стрес и на тој начин ги намалува воспалителните процеси кои можат да доведат до развој на артритис. Воспалението во телото е поврзано и со појава на метаболички синдром, кој се однесува на група метаболички нарушувања. Овие нарушувања се манифестираат како отпорност на инсулин, акумулација на масно ткиво во абдоминалната област, висок холестерол и покачен крвен притисок. Истражувањата покажаа дека жените кои консумирале 350 грама овошје дневно имале значително помал ризик од развој на овој синдром. Ја заштитува кожата и косата – Редовното консумирање диња е одлично за убавината на кожата и косата. Ова се должи на влијанието на витаминот А, кој е неопходен за производство на себум кој ја навлажнува кожата и косата и е неопходен за нивниот раст. Витаминот А е неопходен за чист тен, а исто така може да помогне во заштитата од УВ зраците кои предизвикуваат побрзо стареење на кожата. Покрај витаминот А, витаминот Ц е исто така важен за градење и одржување на колагенот, кој дава структура на кожата и косата. Затоа дињата е одлична помош против брчки и предвремено стареење. Освен за храна, можете да го користите и директно на кожата и косата како маска или регенератор. Лековити својства и консумирање на семки од диња и чај – Семките од диња се особено препорачливи за бубрежни заболувања, особено за бубрежни камења. Семките од диња имаат ефект на ладење и се идеални за консумирање во текот на летото. Овошјето, семките и маслото од семките на диња се древна медицинска алатка за лекување на разни заболувања како што се кашлица, треска, паразити, стомачни, дигестивни, бубрежни и уринарни нарушувања. За искашлување се користи чај од цвет од диња. Забелешка – доколку користите бета блокатори или имате слаби бубрези кои функционираат, консумирајте диња во умерени количини.

С.Ј.