Search for content, post, videos

Кокосот – плод на иднината

Кокосово зрно, кокосова вода, брашно, масло се производи кои ги користиме во исхраната, за козметички цели, но и како лек. Корисните и лековитите својства на кокосот се познати уште од Втората светска војна, а веројатно и порано, но дури неодамна дознавме за сите лековити својства што ги поседува кокосот кои се од големо значење за здравјето на луѓето. Свежото овошје или кокос е еден од најголемите извори на витамини и минерали. Навистина, во нашето поднебје не се среќава толку често во сурова форма, но затоа производите од кокос се многу присутни на нашиот пазар. Потеклото на кокосовата палма не може со сигурност да се одреди. Кокосот расте во тропските предели, особено на бреговите и островите на Тихиот и Индискиот Океан. Кокосовата палма цвета во текот на целата година и секогаш има неколку зрели плодови. Потребно е повеќе од една година за да созрее еден кокос.  Кокосот е храна многу богата со протеини, а освен тоа има висока содржина на калиум, фосфор, манган, витамин Ц, железо, цинк и селен, што е важно за правилно функционирање на тироидната жлезда. Исто така, кокосот е богат со растителни влакна, кои придонесуваат за здравјето на гастроинтестиналниот тракт и варењето на храната. Кокосовото млеко има навистина импресивен состав на микронутриенти. Богат е со железо, магнезиум, бакар, калиум, селен, цинк, фолна киселина и витамин Ц. Содржи мали количини на витамин Е, витамин К и витамини од групата Б. Кокосовото млеко делува многу поволно на состојби како што се дехидрација, спречува дијареа и синдром на нервозно дебело црево, помага при замор, грчеви, болки во мускулите, но и во превенција од болести на срцевиот мускул, бидејќи содржи високо ниво на електролити. Богат е со железо, па поволно делува на анемијата. Исто така, лауринската киселина содржана во кокосовото млеко го спречува развојот на инфекции и го намалува бројот на вируси и бактерии во телото. Ова се само дел од благотворните ефекти на кокосот и производите од кокос, кои би требало да бидат доволни за да вклучите дел или сите од горенаведените во вашата секојдневна исхрана. Покрај тоа што е додаток на оброци и колачи, кокосот е незаменлив во лекување и превенција на многу болести. Кокосот се користи на различни начини, како храна и пијалок, како додаток на јадења и колачи, во козметиката, но и како лек. Кокосот лесно се вари, а богат е со бројни витамини и минерали, а еден дел од неговата исхрана лежи во тоа што содржи масни киселини кои успешно се борат со разни болести. Оваа храна е еден од најдобрите борци против слободните радикали, бидејќи е нерафинирана и исполнета со основни антиоксидантни компоненти. Исто така, се покажало дека кокосот има антиканцерогени својства кои се особено корисни во борбата против ракот на дебелото црево и ракот на дојката.

За што се е добар кокосот – Против болка – Според експертите, најчеста причина за болки во телото е дехидрацијата. Затоа, на оние кои имаат чести болки им се препорачува да пијат кокосова вода, течности од млади, зелени плодови на кокосовата палма, која е најдобар природен извор на калиум. Калиумот е  најдобриот начин да ја вратите хидратацијата на клетките и да се ослободите од болката речиси веднаш.

Губење на тежина – Кокосот е овошје кое позитивно влијае на целиот дигестивен систем бидејќи лесно се вари и  е богат со хранливи материи и минерали. Суровото кокосово месо ќе ви обезбеди дополнителни дози на протеини, а содржи и органска состојка која има антибактериско дејство, го штити црниот дроб од оштетувања кои можат да ги предизвикаат алкохолот и другите токсини. Кокосовото млеко е богато со здрави масла кои му помагаат на нашето тело да се бори против лошите ефекти на слободните радикали и да одржува рамнотежа на варењето и метаболизмот. Кокосовото масло, од друга страна, го намалува апетитот и го забрзува согорувањето на мастите, особено во половината и стомакот. Освен тоа, кокосот го штити црниот дроб и го подобрува имунитетот.

Го зајакнува срцето и го штити кардиоваскуларниот систем – Кокосовото масло е полно со заситени масти, кои не им наштетуваат на мастите во крвта, но всушност го зголемуваат добриот холестерол во организмот и го намалуваат количеството на лошиот. Оваа храна го подобрува и факторот на коагулација на крвта и антиоксидантниот статус, а доколку имате проблеми со холестеролот и воопшто со кардиоваскуларниот систем, дефинитивно треба да го вклучите кокосот во вашата исхрана.

Го регулира шеќерот во крвта – Кокосот е богат извор на диетални влакна, а неодамнешните истражувања покажаа дека храната богата со влакна го намалува нивото на шеќер во крвта, штити од дијабетес и го зајакнува имунитетот. Имено, кокосот е една од најдобрите намирници за одржување на здрава крв. Друга клучна придобивка од кокосовото масло е тоа што содржи антиоксиданси за заштита од топлина и слободни радикали.

Подобрена функција на мозокот – Една порција свежо кокосово месо обезбедува 17 проценти од препорачаниот дневен внес на бакар, суштински микроелемент кој ги активира ензимите одговорни за производство на невротрансмитери – хемикалии што ги користи мозокот за пренос на информации од една клетка во друга. Поради оваа причина, храната богата со бакар, како што е кокосот, може да нè заштити од когнитивниот пад поврзан со стареењето. Освен тоа, истражувањата покажуваат дека кокосовото масло може да помогне во заштитата на нервните клетки од протеинските плаки, кои придонесуваат за прогресија на Алцхајмеровата болест.

Лекува инфекции – Лауринската киселина во кокосовото масло може да убие бактерии, вируси и габи, со други зборови – да излечи многу инфекции. Кокосовото масло, всушност, помага против воспаленија бидејќи има аналгетски својства и ја ублажува треската. Може да се користи и за плакнење на устата и усната шуплина. Освен што убива некои од бактериите во устата, го подобрува здравјето и го намалува лошиот здив. Лекува рани и оштетувања на кожата – Кокосот долго време се користи за лекување на рани. Ја забрзува реепителизацијата и ја подобрува антиоксидантната активност. Покрај тоа, кокосовото масло го забрзува закрепнувањето од изгорениците. Кокосовото млеко исто така го има истиот ефект како и лек против чир. Ја храни кожата – Кокосовото масло не содржи омега-3 масни киселини, но е богато со заситени киселини кои помагаат во зајакнувањето на кожата, поради што е одлично за нејзината функција за убавина. Кокосовото масло помага да се стимулира производството на колаген, кој е одговорен за еластичноста на кожата, а чија функција слабее со возраста. Исто така, одлично ја хидрира кожата бидејќи ги врзува молекулите на водата за себе, и побрзо се апсорбира во кожата од лосиони. Затоа е одлично средство за нега на кожата на лицето и телото, против брчки, акни, флеки на кожата, стрии, за вадење шминка, но и за нега на усните. Освен тоа, кокосовото масло блокира 30 отсто од ултравиолетовите зраци, па можете да го користите како крема за сончање. Подобро расположение – Кај депресивните, многу е важна и концентрацијата на магнезиум во крвта, а кокосот е богат извор на овој минерал. Магнезиумот се нарекува и минерал против стрес. Заедно со магнезиумот се препорачува и внесување на селен, кога го има во морските плодови и јаткастите плодови.

Ја враќа убавината на косата – Масните киселини содржани во кокосот имаат многу мала молекуларна структура, па лесно можат да навлезат во клеточната мембрана на косата. Ова им овозможува на хранливите масла полесно да навлезат во коренот на косата – и буквално да вршат длабока регенерација одвнатре, правејќи ја косата мека и силна. Поради своите природни антигабични својства, кокосовото масло е добро и за скалпот и може да ги ублажи симптомите на првут. Со редовна употреба, кокосовото масло може да ги уништи габите на скалпот и на тој начин да ги елиминира неестетските бели снегулки од вашите раменици. Кокосовото масло исто така го поттикнува растот на косата и во комбинација со сок од лимон може да ви помогне да се ослободите од седата коса. Секојдневно масирајте ја косата со смесата од овие две состојки и сивата коса ќе ја врати бојата, а вашата коса ќе биде поздрава и поубава.

С.Ј.