Search for content, post, videos

Пробиотици – Придобивките од живите бактерии

За повеќето луѓе, помислата на пробиотици ги поттикнува сликите на јогуртот што ги гледаме во рекламите. Но, бенигните бактерии не се маркетиншки трик или вообичаен моден тренд во исхраната. Живите култури на овие пријателски бактерии во форма на ферментирана храна ги користеле нашите предци бидејќи знаеле дека можат многу да помогнат во превенцијата и лекувањето на многу болести. Во денешно време расте интересот за пробиотиците. Причината за тоа се голем број научни откритија кои го докажуваат благотворното дејство на пробиотиците на речиси целото тело.

Добри бактерии „за живот“ – Зборот „пробиотик“ доаѓа од грчкиот „про биос“, што буквално значи „за живот“. За прв пат беше користен од Лили и Стилвел во 1965 година за да опишат супстанции што се лачат од еден микроорганизам што го стимулира растот на друг. Повеќе од 1.000 различни видови бактерии живеат во нашиот дигестивен тракт и ни помагаат да ја разградиме храната и да ги апсорбираме хранливите материи. Антибиотиците (анти биос – убијци на животот) или лекови дизајнирани да ги уништат деструктивните бактерии, исто така можат да ја убијат здравата цревна флора која ни помага да се вари храната. Затоа, по земањето антибиотици, лекарите често препишуваат земање пробиотици за повторно населување на дигестивниот тракт со здрави бактерии. Пробиотиците се исто така корисни за запирање на дијареата.

Но, тоа не е се. Истражувањата потврдуваат дека пробиотиците можат да помогнат при многу други здравствени проблеми: зајакнување на имунитетот, спречување на инфекции, ги ублажува, дури и целосно ги лекува алергиите и астмата, зголемување на отпорноста на стрес, заштита од вагинални инфекции, промовира губење на тежината, ублажување на стомачни тегоби, помош при грчеви кај бебињата, успешно третира дерматитис, егзема и псоријаза, помагаат при проблеми со варењето и стомакот.

Пробиотиците помагаат при различни видови на варење на храната. Помагаат при болки во стомакот, грчеви, надуеност, дијареа и запек. Тие можат да бидат корисни за луѓе со синдром на нервозно дебело црево. Во една студија, пациентите забележале значително олеснување на симптомите како што се болки во стомакот и неправилна столица откако примиле додаток кој го содржи бактерискиот вид Bifidobacterium infantis. Пробиотиците помагаат во целокупното управување со варењето дури и ако лицето нема специфични здравствени проблеми.

Го чуваат здравјето на уринарниот систем – Бројни студии покажуваат дека треба да се земаат пробиотици доколку страдате од инфекции на уринарниот тракт. Редовната употреба на пробиотици може да го спречи нападот на лошите бактерии на уринарниот систем. Ова се постигнува со одржување на популација на здрави бактерии во телото. Инфекциите на уринарниот тракт се многу чести, особено кај жените. Повеќето инфекции исчезнуваат со антибиотици, но истражувањата покажуваат дека околу 30 до 40 проценти од нив може да се обноват. Со редовно земање пробиотици, можете да спречите повторување на оваа болест.

Спречуваат вагинални инфекции – Исто како и дигестивниот тракт, нашите интимни органи се потпираат на кревка рамнотежа на добри и лоши бактерии. Кога оваа рамнотежа е нарушена, може да резултира со неколку многу чести и непријатни инфекции. Бактериската инфекција на интимните органи може да доведе и до габична инфекција. Неодамнешните студии покажаа дека L. acidophilus може да спречи вагинална инфекција и да помогне во случаи на веќе постоечки инфекции кај жените. Треба да се напомене дека пробиотиците во овие студии се користеле во форма на вагинални супозитории, а не како додаток во исхраната.

Го штитат здравјето на мајката и фетусот – Пробиотиците може да играат посебна улога во здравјето на мајката, бидејќи бремените жени се особено подложни на вагинални инфекции. Бидејќи бактериската вагиноза е еден од факторите кои предизвикуваат предвремено породување, пробиотиците уште еднаш се покажаа како потенцијален благодет, но овојпат и за здравјето на фетусот.

Го зајакнуваат имунитетот – Една од главните функции на здравите бактерии е да стимулира имунолошки одговор. На пример, една студија спроведена на студенти покажа дека сите оние кои примале ферментиран млечен пијалок наместо млеко имале зголемено производство на лимфоцити, кои укажуваат на јачината на имунитетот. Со консумирање на храна богата со пробиотици и одржување на квалитетна цревна флора, можете да го зајакнете вашиот имунолошки систем.

Помагаат при слабеење – На Универзитетот Стенфорд, истражувачите во 2006 година открија дека дебелите луѓе имаат различни цревни бактерии од луѓето со просечна телесна тежина. Ова беше првиот знак дека цревната флора играла улога во одржувањето на здрава телесна тежина. Во една студија спроведена врз жени во постменструалниот период, додавањето на пробиотската бактерија lactobacillus bifidobacterium помогнала побрзо да се намали обемот на половината.

Го намалуваат ризикот од алергии и астма – Докажано е дека постои силна врска помеѓу цревната флора и алергиите. Истражувачите избрале жени кои страдале од сезонски алергии или чии партнери страдале од алергии, така што и нивните деца имале големи шанси да развијат алергии и астма. Бремените жени кои земале пробиотици за време на бременоста имале 80% помала инциденца на алергии, дерматитис и астма кај децата. Ако вашето дете веќе има алергии, астма или дерматитис, не е доцна. И во такви случаи, истражувањата покажуваат благотворно дејство на пробиотските бактерии.

Извори на пробиотски бактерии – Главните извори на пробиотски бактерии се ферментирани производи како кефир, јогурт, мача, темпех, кисела зелка, домашно неварено сирење или јогурт кои содржат пробиотски бактерии. Доколку ви треба голема доза на пробиотски бактерии, особено по антибиотска терапија или во случаи на споро варење на храната, алергии или астма, можете да ги купите во аптеки во прав или течна форма.

С.Ј.