Search for content, post, videos

Зашитете ги очите!

Поминувате многу време на компјутер и најголемиот дел од денот го поминувате на компјутер! Често ве пецкаат и чешаат очите или имате заматен вид! Страдате од главоболки и замор и чувствувате болка во вратот и рамената! Можеби и вие, како и многу луѓе денес, имате синдром на компјутерска визија. Се проценува дека 50 до 90 проценти од луѓето кои работат на компјутер страдаат од тоа. Прекумерното гледање во екранот може да доведе и до суви очи или прекумерно оштетување на видот, како и предвремена катаракта. Освен што не е убаво постојано да гледате нешто одблизу (вашите очи не се наменети за тоа), сината светлина на екранот исто така му штети на видот. Дали знаевте дека додека гледате во екранот, трепкате пет пати поретко од вообичаеното (вообичаено е да трепкате 15-20 пати во минута), а трепкањето е важно за навлажнување и свежина на вашите очи. Научете како да ги заштитите очите и видот од штетното влијание не само на компјутерите, туку и на таблетите и паметните телефони. Еве како да ги заштитите очите и видот очите од штетните ефекти на екранот… Правете повремени паузи (правило 20/20) и почесто трепкајте! – Многу е важно да не гледате во екранот со часови бидејќи тоа ги оптоварува очите и го оштетува видот. Доколку планирате да поминувате повеќе време на вашиот компјутер, паметен телефон или таблет, воведете почести паузи и одморете ги очите. Се препорачува да го правите тоа на секои 20 минути. По 20 минути затворете ги очите 20 секунди. Исто така, додека сте на компјутер, обидете се почесто да трепкате. Исто така, проверете дали екранот е оддалечен најмалку една рака од вашите очи и на или малку пониско од вашите очи. Ставете ги дланките над очите – За оваа вежба, прво добро тријте ги дланките една на друга, а потоа нежно ставете ги врз затворените очи (не притискајте силно кон очните капаци). Ќе ја почувствувате топлината од дланките, која ги смирува и опушта очите. Држете ги дланките над очите додека ја чувствувате нивната топлина, а потоа оддалечете ги и полека отворете ги очите. Изведете ја вежбата за абдоминално дишење – Вежбите за дишење, како што се абдоминалното дишење, исто така можат да помогнат. При вдишување (преку нос) стомакот е малку подигнат, а при издишување се спушта. Можете да издишете преку устата, стискајќи ги забите и изговарајќи ја буквата W 5 до 6 секунди. Овој начин на дишење совршено го релаксира целото тело, вклучувајќи ги и пренапрегнатите очи. Јадете повеќе портокалови и темнозелени зеленчуци – Можеби никогаш нема да размислите за тоа, но многу е важно да ја збогатите вашата исхрана со што е можно повеќе темнозелени лиснати зеленчуци. Рукола, кељ и спанаќ се богати со лутеин и зеаксантин, кои се вистински чувари на вашиот вид. Покрај тоа, јадете повеќе моркови, тиква и сладок компир и друг портокалов зеленчук кој е богат со бета-каротен (витамин А), кој е клучен за здравјето на очите. Консумирајте храна богата со цинк, како грав, грашок и кикирики, бидејќи овој минерал го штити и вашиот вид. Вежбајте да гледате во свеќа и да ги ротирате очите – Постои една древна техника која вклучува набљудување на пламенот на свеќата, а таа се нарекува тратак. Може да ви помогне да го зајакнете видот, да ги одморите уморните очи и да ги исчистите солзните канали. Свеќата треба да ја ставите на ниво на очите на растојание од целата рака. Набљудувајте го пламенот додека очите не почнат да се стеснуваат, но не претерувајте. Покрај свеќата, можете да го погледнете и врвот на носот. Можете да ја изведете и вежбата гледање на страна и нагоре: погледнете кон десно, потоа кон левото рамо и на крајот кон носот. Изведете ги овие вежби полека и не ги оптоварувајте очите. – Исто така, многу е добро да гледате или набљудувате некои оддалечени предмети што е можно почесто – за тоа најдобро е да го исклучите компјутерот и да излезете надвор на свеж воздух. Исто така, вртете ги очите полека од време на време во текот на денот, ова е одлично за очните мускули кои не се движат при постојано гледање во екранот. Чувајте ги очите!

С.Ј.